Ήδη από το Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς, το δημοτικό μας συμβούλιο, σε ειδική συνεδρίαση είχε κρούσει το κώδωνα του κινδύνου για τις αρνητικές εξελίξεις στην παιδεία και καλούσε τους εμπλεκόμενους φορείς σε επαγρύπνηση.
Μέσα στις διεκδικήσεις μας ήταν η αποτροπή των απολύσεων, των μειώσεων των μισθών, των ιδιωτικοποιήσεων, των συγχωνεύσεων, της ισχυροποίησης της παραπαιδείας με τον συνυπολογισμό του βαθμού από την Α’ τάξη, που οδηγεί τις οικογένειες των μαθητών σε οικονομική αιμορραγία.
Σήμερα λοιπόν αντιμετωπίζουμε στην πράξη τα πρώτα αποτελέσματα των αντιλαϊκών-αντιπαιδαγωγικών αλλαγών, με τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου, από την  «τράπεζα θεμάτων».Το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών της Α’ Λυκείου που «κόβονται» στις προαγωγικές εξετάσεις, εστιάζεται στα σχολεία κυρίως του κέντρου και της Δυτικής Αθήνας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 35% με 40% των μαθητών, οι οποίοι εξετάστηκαν μέσα από «τράπεζα θεμάτων», δε συγκέντρωσε βαθμολογία ανώτερη του 10 σε ένα τουλάχιστον από τα βασικά μαθήματα, με μεγαλύτερα ποσοστά κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά και ειδικότερα στην Άλγεβρα.
Με αφορμή τις επιδόσεις των μαθητών της Α’ Λυκείου της πόλης μας που εξετάστηκαν με την «νέα μέθοδο», διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά την πρόθεση της κυβέρνησης να βάλει ταξικούς φραγμούς και εμπόδια στη μόρφωση  των μαθητών που προέρχονται από εργατικές οικογένειες.
Μαζί με τους γονείς επαναλαμβάνουμε την απαίτησή μας οι εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Να καταργηθεί η “τράπεζα θεμάτων” και ο νόμος 4186/2013 για το Νέο Λύκειο και να μη ληφθούν υπόψη για φέτος οι βαθμοί των μαθητών, ούτε για τις προαγωγικές ούτε για την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να είναι ενδοσχολικές, με ευθύνη του εκπαιδευτικού, που είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών.