
Ο δρόμος που διανύει το παιδί στα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι πραγματικά μεγαλειώδης και καθοριστικός για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς του. Για τη σπουδαιότητα των πρώτων χρόνων της παιδικής ηλικίας, έχουν ειπωθεί πολλά από πολλούς: επιστήμονες, διανοούμενους, λογοτέχνες, κλπ. Ο Λ. Τολστόι περιέγραψε αυτόν το δρόμο με τα εξής λόγια:
«Μήπως τότε δεν απέκτησα όλ’ αυτά με τα οποία ζω τώρα; Και απέκτησα τόσα πολλά τότε, τόσο γρήγορα, που σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή μου δεν απέκτησα ούτε το ένα εκατοστό σε σύγκριση με κείνα. Από την ηλικία του πεντάχρονου παιδιού ως τη σημερινή μου μόνο ένα βήμα. Κι απ’ το νεογέννητο ως το πεντάχρονο, τεράστια απόσταση
Την οργανωμένη παροχή, έτσι ώστε τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα σωματικά, πνευματικά, αισθητικά σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας τους δεν μπορούν να τη δώσουν οι γονείς, γιατί χρειάζεται ειδική επιστημονική γνώση. Ευθύνη για την παροχή της πρέπει να έχει το κράτος, όχι μόνο ως υποχρέωσή του προς τις λαϊκές οικογένειες, αλλά και προς τα παιδιά, τα αυριανά μέλη της κοινωνίας, τη μελλοντική γενιά.
Σε μία προσπάθεια να αναβαθμίσουμε περαιτέρω το παιδαγωγικό περιεχόμενο στους Παιδικούς μας Σταθμούς εφαρμόζεται ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα που κάθε χρόνο έχει διαφορετική θεματολογία. Με την καθοδήγηση των παιδαγωγών τους, τα παιδιά πραγματοποιούν ποικιλόμορφες δράσεις, εντός των παιδικών σταθμών αλλά και εκτός, ενώ στο τέλος της σχολικής χρονιάς πραγματοποιούνται εκδηλώσεις βασισμένες στην παραπάνω θεματολογία. Το Ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στους Παιδικούς Σταθμούς της πόλης μας σε καμία περίπτωση δεν έρχεται να υποκαταστήσει τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζει το κράτος με την μέριμνα για το ενιαίο παιδαγωγικό περιεχόμενο στην προσχολική αγωγή. Από την μεριά, όμως, της Δημοτικής Αρχής γίνεται μία προσπάθεια να εμπλουτιστούν οι γνωστικές παραστάσεις των παιδιών, αφού αυτές οι ηλικίες διψούν για μάθηση όχι μόνο μέσω του παιχνιδιού αλλά και μέσω της βιωματικής διαδικασίας.
Ως Δημοτική Αρχή προσπαθούμε να στηρίζουμε μέσα από την πολιτική μας τα νέα ζευγάρια για να μπορούν όλα τα παιδιά, χωρίς όρους και προϋποθέσεις να έχουν προσχολική αγωγή, ΔΩΡΕΑΝ σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς. Σε αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, εντάσσεται και η απόφασή μας για την μη επιβολή τροφείων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς της πόλης μας.
Στόχος της Δημοτικής Αρχής να μεταστεγαστούν αλλά και να επεκταθούν οι δομές προσχολικής αγωγής σε παιδικούς σταθμούς με υποδομές σύγχρονες και ασφαλείς.
Η Δημοτική Αρχή και το Τμήμα των Παιδικών Σταθμών καταβάλλουν προσπάθειες προκειμένου να ιδρυθεί και να στεγαστεί καινούριος βρεφικός σταθμός. Καλούμε το λαό της πόλης, και ιδιαίτερα τα νέα ζευγάρια με αρωγό το Δήμο, να διεκδικήσουμε από το κράτος εδώ και τώρα να χρηματοδοτήσει και να κατασκευάσει σύγχρονους βρεφονηπιακούς σταθμούς, προκειμένου όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην προσχολική αγωγή.
• Στον Δήμο λειτουργούν 7 Παιδικοί & 2 Βρεφικοί Σταθμοί.
• Όλα τα βρέφη & τα νήπια φιλοξενούνται ΔΩΡΕΑΝ.
• Έχουν δημιουργηθεί ομάδες λογοθεραπείας ενώ παρέχονται και μάθημα μουσικοκινητικής αγωγής από μουσικοθεατρολόγο.
• Πραγματοποιούνται μαθήματα σκάκι σε όλους τους Παιδικούς Σταθμούς σε συνεργασία με Σκακιστικό Όμιλο της Πετρούπολης.